Publicisztikák

Tovább

Útileírások

Tovább
2017.07.05.

És persze nagyon kiváncsian várjuk, vajon az olaszoknak is nekiesnek-e ugyanazok az idióta gazemberek, akik ilyenkor nekünk szoktak esni…

„Az olasz kormány megtiltja a civil szervezeteknek, hogy migránsokat mentsenek és közzé kell tenniük a finanszírozásukat is

Tilos lesz mentőakciókat indítani Líbia területi vizein, kikapcsolni a helymeghatározó berendezést, és nagyobb átláthatóságot ír majd elő a Földközi-tengeren embereket mentő civil szervezeteknek az az olasz kormányzati javaslat, amelyet kedden ismertetett az olasz sajtó.

Olasz sajtóértesülések szerint a tervezet előírja, hogy a civil mentőhajók a nyílt tengeren, a líbiai partoktól távol vegyék fedélzetükre a bajba jutottakat. A római kormány azt is meghatározná, hogy a civil szervezetek hajói mennyire közelíthetik meg a líbiai partokat, amelyekkel szemben felmerült, hogy egyenesen a líbiai partokon veszik fedélzetre a migránsokat. A javaslat értelmében tilos lesz a civilek számára, hogy a líbiai partokhoz közeledve kikapcsolják radar- és más helyzetjelző készülékeiket, valamint nem jelezhetik majd helyzetüket fényjelekkel a líbiai partokról induló emberekkel teli hajóknak.

A CIVIL SZERVEZETEKNEK AZT IS KÖZZÉ KELL TENNIÜK, MIBŐL FINANSZÍROZZÁK A MENTŐAKCIÓKAT

Emellett a civil szervezeteknek le kellene adniuk a legénység névsorát, és közzé kellene tenniük, hogy milyen forrásokból finanszírozzák működésüket. A javaslat értelmében a jövőben a civil szervezetek csak akkor kezdhetik el a mentést, ha előzetesen egyeztettek az olasz parti őrséggel. Jelenleg ugyanis előfordul, hogy a civil hajók csak a mentés után értesítik az olasz hatóságokat. A jövőben a civil hajók azt sem tehetnék meg, hogy még a tengeren átadják a kimentett embereket az olasz, uniós vagy más hajóknak, és fordulnak is vissza Líbia felé újabb mentőakcióra, mint most. A kormány azt javasolja, hogy a jövőben a civileknek kelljen elvinniük a kimentett embereket az olasz partokhoz. A javaslat azt is tartalmazza, hogy a civil hajóknak a fedélzetükre kellene venniük egy-egy olasz rendőrt vagy katonát, hogy a mentéssel egy időben megkezdődhessen a kimentett emberek kikérdezése, az embercsempészek vagy más veszélyes személyek kiszűrése. A kormány tervezete kimondja, aki nem tartja be az előírásokat, az nem köthet ki Olaszországban. Az olasz parti őrség július 13-ra hívta meg egyeztetésre a civil szervezeteket. A javaslat annak a vizsgálatnak az eredménye, amelyet Carmelo Zuccaro szicíliai ügyész és az olasz parlament védelmi bizottsága folytatott az utóbbi hónapokban a civil szervezetek tevékenységéről. Elemzők szerint a római kormány a civilek tevékenységének “racionalizációjával” igyekszik csökkenteni az olaszországi partokra érkezők számát.

OLASZORSZÁGNAK EZ AZ EGYETLEN ESZKÖZE, MIUTÁN ÖNERŐBŐL NEM KÉPES AFRIKÁBAN FELTARTÓZTATNI AZ ONNAN INDULÓ TÖMEGET

Nem vezetett eredményre az a javaslat sem, hogy a tengeren mentett csoportokat más EU-tagállamokba szállítsák: franciák és spanyolok máris jelezték, hogy nem nyitják meg kikötőiket, Ausztria pedig bejelentette, kész visszaállítani a határellenőrzést az olasz határon. Róma talán egyedül Tunéziával tudna megállapodni a tengeren mentett migránsok szétosztásáról – véli az olasz sajtó. Loris De Filippi, az Orvosok határok nélkül (Msf) olaszországi szervezetének vezetője szerint Olaszország és az EU a civil szervezetek munkájának korlátozásával a migrációt nem fogja tudni megállítani, csak a civil szervezetekre hárítja a felelősséget.” (pestisracok)

Címkék: Publicisztika
2017.07.02.

2017.07.01.

És erről ismét meggyőződhetünk egy applikáció segítségével. Aki pedig mást mond, az náci. Sőt! Fideszes!

https://ripost.hu/cikk-mobil-applikacio-no-go-zona-parizs/?source=hirkereso

Címkék: Publicisztika
2017.07.01.

Előbb viszonyt létesítünk a kiskorúval, aztán letagadjuk, fenyegetőzünk, pereskedünk, össze-vissza hazudozunk, egyszóval ócska gecik vagyunk?

Igen! Hát persze! Kulcsár pubi, a cipőbe csulázó büdös bunkó, a jobbikos prototípusa:

 

„Kulcsár-ügy: egyre csak duzzad a botrány a Jobbikban

 

Kulcsár Gergely jobbikos képviselőnek valóban viszonya lehetett egy fiatalkorú lánnyal, állítják többen is – hangzott el a TV2 Tények című műsorában. Az üggyel kapcsolatos helyreigazítási peren megjelent tanúk ugyanis azt mondják, nincs mit helyreigazítani.

A képviselő körüli botrány még tavaly szeptemberben robbant ki, amikor a Ripost arról írt, hogy a többgyerekes parlamenti képviselőnek viszonya lehetett egy a Jobbik ifjúsági tagozatában tevékenykedő, fiatalkorú nővel. Kulcsár Gergely ezt követően beperelte a Ripostot, helyreigazítást kért.

Csakhogy a tanúk szerint nincs mit helyreigazítani.

Nincsen mit helyreigazítani. Lehet egy-két tévedés van benne, de igazából ami ott le van írva, az igaz." – mondta el a Tények stábjának az egyik behívott tanú. 

Kulcsár Gergely tavaly a Tényeknek írásban tagadta a vádakat. Ennek ellenére egy másik tanú elmondása szerint a viszonyról a Jobbikon belül mindenki tudott, Vona Gábor is személyesen, de el akarták tussolni a dolgot. 

A Jobbik etikai bizottságából kiszivárgó információk szerint már több vizsgálatot is tartottak Kulcsár Gergely miatt, eddig eredménytelenül.

Varanyi Sándor volt jobbikos önkormányzati képviselőt is azért zárták ki a pártból, mert ezt és más etikátlan eseteket szóvá tett Vona Gábornak. Ez egyértelműen kiderült abból a levelezésből, amit eljuttatott a Tényeknek, és az is, hogy Kulcsár Gergely elismerte tettét Vona Gábornak.

Kulcsár Gergely körül egyébként nem ez az első botrány. Mint ismert, ő volt az a jobbikos, aki zsidóbérenceknek nevezte a nem jobbikos politikusokat, és ő volt az, aki meggyalázta, leköpte a Dunába lőtt áldozatok emlékművét, a világhírű "cipős" szobrot. Mi több, 2015-ben holokauszttagadás miatt is nyomoztak ellene.” (888)

Címkék: Publicisztika
2017.07.01.

Mennyi szerető, családcentrikus, jószívű kis kamasz, hogy egyem meg az arany szívüket… 

https://888.hu/article-hat-tizeneves-amerikai-rablo-egy-porsche-es-200-000-dollar-elrablasa-utan-a-zsakmanybol-aranyfogakat-vasarolt

Címkék: Publicisztika
2017.06.30.

Eörsi Mátyás (keresztnevét Rákosi elvtárs után kapta szeretett szüleitől) az alábbi bejegyzést írta a facebookjára: 

„Nagymamám mindig azt mondta, hogy ha egy zsidó hülye, akkor nagyon hülye. Azon tűnödöm, vajon rabbikra is értette-e.” 

Jaj dehogy Matyi! Rád értette a nagyi, rád, bazdmeg!

2017.06.30.

Becstelen szarjankó vagy te Szávay. Elárultál már mindent és mindenkit, a pártelnököddel együtt. Fogjátok ti még a Gyurcsány valagát is nyalni egy kis sarzsiért, egy sós kifliért, lesz nektek még barátotok az MSZP is (vagy már az), és majd azt is meg fogjátok magyarázni. Nem baj Szávay. Remélem, a faszpumpád megvan még. Mert te azzal vagy egylényegű…

„Igen, van lejjebb! Hitlerhez hasonlította Orbán Viktort a Jobbik parlamenti képviselője

Úgy tűnik, újabb szintet lépett a Jobbik „néppártosodása”, ami a valóságban azt jelenti, hogy most már nem szélsőjobboldal, hanem a szélsőbaloldal jelzőivel, bevett toposzaival gyalázzák a kormánypárti politikusokat. Erre a legfrissebb példát Szávay István, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője szolgáltatta, aki az interneten „felcsúti zsebhitlernek” titulálta Orbán Viktort, Magyarország miniszterelnökét. A nácizás idáig a szélsőbaloldal eszköztárába tartozott.

Láthatóan nehezen viselte Szávay István, hogy Orbán Viktor múlt hét szerdán a megújult Klebelsberg-kastély ünnepélyes átadásán „kivételes államférfinak” nevezte Horthy Miklós néhai kormányzót. Emlékezetes, a kormányfő akkor arról beszélt, hogy Bethlen István miniszterelnök és Klebelsberg Kuno közoktatásügyi miniszter mellett Horthynak köszönhető, hogy az elvesztett világháború, a vörös terror 133 napja és a trianoni diktátum roppant súlya alatt „mégsem temetett maga alá minket a történelem”. Szávay erre az interneten fakadt ki szélsőbalos stílusban és szókészlettel, amiért Orbánék nem válaszoltak az ő korábbi, Horthyt megidéző parlamenti fölszólalására:

Másfél hete szólaltam fel a Parlamentben Horthy születésének évfordulója alkalmával, de a kormány részéről akkor még csak válaszra sem méltattak. Néhány napra rá viszont maga a felcsúti zsebhitler vette elő a témát, majd jött az ifjú Lomnici színvonalára süllyedt Kiszelly Zoltán egykori politológus jól elmagyarázni, hogy „a mai Jobbik már menekül a volt kormányzó emlékétől”.

Szávay durva kirohanását a kommentelők egy része is nehezményezte. Volt, aki jelezte, hogy ez volt számára az utolsó csepp a pohárban, és elege van a Jobbikból.

De érkeztek újabb kritikák is Szávaynak. Például a Jobbik nemzetpolitikai kabinetjét korábban vezető Borbély Zsolt Attilától, aki a következőket írta Szávaynak a Facebookon:

Bartus Lászlóhoz jársz retorikai kiképzésre, István? A hitlerezés eddig a magyarellenes baloldal retorikai fogása volt. Még ezt is átveszitek? Ja persze, el is felejtettem, Orbán nagyobb ellenség Sorosnál, így aztán megbuktatása érdekében át lehet venni nyugodtan azokat a baloldali toposzokat, melyeket éppoly igazságtalanul rátok is aggattak nem is oly rég. Gratula! Az ember azt hinné, már nincs hova süllyedjen a valaha volt „nemzeti” párt, de rendre csalatkozik. Mi jöhet még ezután? Rasszistázás? Antiszemitázás? Fasisztázás?

Mint arról korábban beszámoltunk (lásd: ezt a cikkünket, vagy például ezt a Polbeat-videót), Borbély Zsolt Attilánál a Jobbik megalkuvó migránspolitikája és Soros György melletti kiállása miatt telt be a pohár még áprilisban, és szakított meg minden kapcsolatot a párttal. Korábban egyébként Soros kapcsán volt már egy csörtéje Szávayval is. (…)” (888)

2017.06.29.

24.hu (ennél a szennyportálnál dolgozik a Katz Dávid nevű patkány, aki azt találta viccesnek, hogy a gyermekét váró Orbán Ráchel háta mögé állva azt kérdezgette, vajon ki lehet a gyerek apja; a főnöke, bizonyos Nagy József pedig erről azt mondta, hogy az ominózus anyag „nem volt jó, de nem volt aljas”), szóval a 24.hu óriási szenzációt tárt a széles nyilvánosság elé.

Azt, hogy a Fidesz-KDNP 2010-ben még a Jobbiknál is olcsóbban vásárolta a plakáthelyeket Simicska Lajostól.

24.hu Spirk József jegyezte cikke a következő kulcsmondatokat tartalmazza:

1.: „Ugyanaz a Simicska-cég szervezte a Fidesz plakátkampányát a 2010-es választások idején, mint amelyik tavasz óta a Jobbik hirdetéseinek biztosítja a helyet.” (hát ezért kár volt tollat ragadni.)

2.: „A 24.hu birtokába került dokumentumok szerint a Mahir Cityposter (…) a Fidesznek rekord olcsó árakat biztosított.”

3.: „A Fidesz plakátonként a Jobbik adataiból kalkulálható ár 58 százalékát fizette csupán.”

4.: „A kreatív árazás mértékét jelzi, hogy a jelenlegi listaárakon nagyjából 1 milliárd forintot kellett volna átutalni azért, amit 23 millióval intéztek el.” 

5.: (Ez sok mondat lesz egyszerre, tessék figyelni!)

„A 24.hu adatai szerint a Fidesz 2010 áprilisában

4700 körüli számban rendelt óriásplakátot (ebben benne van, hogy a választás második fordulójára sok helyen módosított, új ragaszokat tettek ki)

23,2 millió forintot számlázott a Mahir több tételre bontva

Így 5000 forint/darabos átlagos egységár jön ki nagyjából (a dokumentumok szerint volt két hétre 21 ezer forintos egységárú megrendelés is, de olyan is, amit 2500 forint alatti áron számoltak el).

A Jobbik a 2017. áprilisi kampányról a NAV-vizsgálat idején azt tette közzé, hogy 27,4 millió forintért 2468 óriásplakátot, 312 citylightot, 303 hirdetőoszlopot és 292 dupla citylightot rendelt.

A Fidesznél is érvényesített mahires citylightárakat levonva 2468 óriásplakátot nagyjából 21 millió forint körüli összegért vehette meg az ellenzéki párt. Így 8 500 forint/darabra jön ki a bejelentett adatok szerint az egy óriásplakátért fizetett összeg.

A Fidesz és a Jobbik Mahir-kedvezményes házi versenyét tehát nagy fölénnyel a Fidesz nyerte. A kormánypárt csupán a 58 százalékát fizette a Jobbik – áfacsalásnak kikiáltott – darabárának.”

6.: „Ezt a különbséget nem tudja kompenzálni sem az elmúlt hét év ármozgása, sem az, hogy a Fidesz megrendeléseinek egy része két hétre szólt. (Ilyen esetekben a pluszmunkák miatt a havi díj 60-80 százalékát számolják fel a cégek.)”

Ezek tehát a fő állítások, remélem, nem hagytam ki semmit.

Érdekesség, hogy ugyanez az anyag a 444.hu prezentálásában már így szól:

„A Fidesz plakátonként a Jobbik adataiból kalkulálható árnak csak a 37 százalékát fizette, tehát a mostani listaárakon kb. 1 milliárd forintot kellett volna adniuk azért, amiért 23 milliót fizettek.”

Tehát a 444 szinte szó szerint átveszi a 24.hu anyagát, ám amíg az eredeti szövegben az áll, hogy a Fidesz a Jobbik mostani árainak 58 százalékáért kapta a plakáthelyeket 2010-ben, a 444 ezt az „adatot” már 37 százalékra csökkenti – hja kérem, talpon kell maradni a hírversenyben, meg ez különben is csak üzlet, ahogy a CNN egyik korifeusa a minap elárulta, miélrt is hazudnak reggel, délben és este…

De vajon mi ez az „adat”? Vagyis, adat-e egyáltalán?

Ezt nem tudjuk a dolgok mostani állása szerint. Ugyanis ez egyelőre semmi egyéb, mint Simicska Lajos (geci) állítása és akciója, aki jelenleg nagy bajban van a jobbikos plakátok ügye miatt, és úgy gondolja, a legjobb védekezés a támadás.

A Fidesz-KDNP egyelőre nem tette közzé a 2010-es árakat, amelyekért megkapta a plakáthelyeket a Mahirtól. Ám a 2014-es adatok (nem pontos adatok, de ezek nagyjából fedik a valóságot!) mégis adhatnak némi támpontot. Ezek szerint a Fidesz-KDNP a 2014-es kampány idején nagyjából 18 000 Ft+áfa áron kapta az óriásplakát helyeket, nagyjából 11 000 Ft+áfa volt a citylightok ára, és körülbelül 13 000 Ft+ áfáért kapták a hirdetőoszlop helyeket.

Ezek az árak pedig pusztán azért adhatnak némi támpontot, mert 2010 és 2014 között Simicska Lajos még nem változott át áruló gecivé, ezért semmi okunk azt feltételezni, hogy 2010-ben valami egészen különös és kirívó árat szabott volna a Fidesznek.

Viszont rendelkezésünkre áll még egy adat, ami viszont fontos és beszédes. Nevezetesen: a piac szereplőinek állítása szerint 2010 óta 40 százalékkal emelkedtek a közterületi hirdetések listaárai! Vagyis ma majdnem másfélszereséért lehet hozzájutni nevezett plakáthelyekhez, mint hét évvel ezelőtt. Ezt pedig illik (illene!) belekalkulálni a számításokba, már persze, ha az lenne a cél, hogy valami igazság-szerű történettel álljanak elő. De nem az a cél, amit mi sem bizonyít jobban, mint a 24.hu cikkének alábbi mondata:

„Ezt a különbséget nem tudja kompenzálni sem az elmúlt hét év ármozgása (…)”. No, és vajon miért is nem? És itt a következő árulkodó mondat:

Ezt a különbséget nem tudja kompenzálni az sem, „hogy a Fidesz megrendeléseinek egy része két hétre szólt. (Ilyen esetekben a pluszmunkák miatt a havi díj 60-80 százalékát számolják fel a cégek.)” No, és ez vajon miért is nem számít és miért is nem kompenzál? Amikor a Fidesz 2010-ben, egy 40 százalékkal olcsóbb piacon plakátjai egy jó részét két hétre bérli ki, ráadásul (miképpen maga a 24.hu írja!) „a választás második fordulójára sok helyen módosított, új ragaszokat tettek ki” – tehát nem új plakátokat, hanem a már kint lévőket módosították valamilyen átragasztással.

Ehhez képest a Jobbik most, egy 40 százalékkal drágább piacon, eddig három hónapja folytatja plakátkampányát, minden esetben teljesen új plakátokkal, és eredeti bevcallásuk szerint a kampányt legalább hat hónaposra tervezték – kérdés persze, hogy a botrány után folytatják-e?

Nos, nagyjából ennyit tudunk eddig.

És várjuk a további adatokat.

De már ennyiből is látszik, hogy a 24.hu szenzációja nem szenzáció, hanem ócska kis hazugságok és csúsztatások halmaza. Alma a körtével. Egy nagy rakás szar az egész.

De mit várunk egy olyan portáltól, ahol egy Katz Dávid szerepel az impresszumban? (Ja, meg a cikket jegyző Spirk Józsi! Ő is régi motoros a szakmában, a 2014-es kampány idején például ő szállította a bajai szenzációt, a szavazatvásárlásról szóló videót. Amiről hamar kiderült, hogy hamisítvány, és az MSZP rendelte meg, erről bővebbet Török Zsolt egykori MSZP szóvivő „folyamatábrájáról” lehet megtudni…)

BRÉKING!!! 

Az index nagy szenzációról szóló írása szerint – idézzük szó szerint- „a Jobbik-plakátok esetében 13 500 forintos darabár jött ki a 24.hu számításai szerint”.

Nos, ez igen különös! Ugyanis a Jobbik, saját bevallása szerint 21 millió forintot fizetett 2468 plakátért. Na mármost, ha elosztjuk a 21 milliót 2468-cal, akkor a tudomány mai állása szerint 8508-at kapunk. Vagyis a Jobbik ebben az esetben nem 13 500 forintot, hanem 8500 forintot fizetett plakátonként. Igen ám, de ők bruttó árakról beszélnek vagy nettó árakról beszélnek? Nagyon nem mindegy! A Fidesz ugyanis mindig áfával együtt fizetett! De ez a 8500 vajon bruttó vagy nettó? Vagyis a Jobbik vajon nagyjából 6500 forint + áfa árat fizetett egy plakáthelyért, egy 40 százalékkal drágább piacon, három hónapra és nem két hétre, mint a Fidesz 2010-ben? Vagy nem történt áfa befizetés? Kínzó kérdések ezek! De az már biztos, hogy az eredeti állítás, miszerint a Fidesz 2010-ben a Jobbik mostani árainak 58 ( a 444 szerint pedig egyenesen 37!) százalékáért kapott plakáthelyeket Simicskától, egyszerűen nem igaz.

Izgatottan várjuk a további adatokat!

Címkék: Publicisztika
2017.06.29.

Címkék: Publicisztika
2017.06.28.

Ha elolvassák a 888 alábbi anyagát, ez lesz a legfinomabb, legválasztékosabb, ami először eszükbe fog jutni.

Amúgy nagyon itt van az ideje, hogy az egész világot örökre megszabadítsuk végre ezektől a patkányoktól. Éljenek bárhol, és legyen akármi a nevük. Ameddig ezek csinálják a híreket és a nyilvánosságot, addig ez a világ ilyen ocsmány, élhetetlen és rothadt marad: 

„Felvételen ismerte be a CNN producere: a nézettség miatt hazudnak Trumpról és az oroszokról 

"A CNN nem azért számol be napról napra Donald Trump amerikai elnök és az oroszok közti  állítólagos kapcsolatról mert az igaz lenne, hanem azért, mert a nézőik azt szeretnék, hogy az igaz legyen" - hangzik el abban a leleplező videóban, amelyet az amerikai Project Veritas tényfeltáró munkacsoport forgatott rejtett kamerás felvételek segítségével.

Donald Trump elnöki beiktatása óta ezidáig több mint 15 600 alkalommal hangzott el a CNN hírtelevízióban az "orosz" szó, amely valamilyen kifürkészhetetlen oknál fogva szinte kizárólag Trumppal kapcsolatban került említésre.

Mit gondoltok, miért?

Vajon azért, mert a CNN szakmailag kikezdhetetlen újságírói komoly tárgyi bizonyítékok birtokában vannak - melyeket valami oknál fogva még nem osztanak meg a nagyérdeművel - annak kapcsán, hogy Donald Trump egy hazaáruló, mivel összejátszott az orosz titkosszolgálatokkal és valószínűleg Vlagyimir Putyinnal is?

Vagy, mert a CNN szinte kizárólag politikai munkát végző munkatársai a médiára nem hírforrásként, hanem piacként tekintenek, amelyet nem az igazság, hanem a konkrét hazugságok iránti kereslet áraz be?

A CNN producere, John Bonifield szerint azok nyerték a tippversenyt, akik az utóbbi állítás mellett tették le a garast. Ugyanis a liberális nézők legjavát abszolút nem érdekli, hogy a csatorna hazudik, ugyanis őket csak az érdekli, ami a személyes, politikai vágyukat kielégíti. Ez pedig nem más, mint Donald Trump amerikai elnök lejáratása, megszégyenítése és bemaszatolása.

Ha pedig a fizetőképes közönség ezt kívánja, akkor miért akarna pont a CNN belegázolni a derék liberálisok vágyaiba?

Nem véletlen, hogy nem is teszik. De nem ám a felebaráti szeretetből, vagy politikai szolidaritásból. Hanem, mert nekik ez gazdaságilag megéri. Nagyon.

Olyannyira, hogy akármennyi hazugságot képesek legyártani ennek érdekében, függetlenül attól, hogy emiatt korlátlan helyreigazítást és bocsánatkérő közleményt kell kiadniuk. Mindezt pedig nem valami republikánus összeesküvéselmélettel foglalkozó mikroblog állítja, hanem maga a CNN producere, John Bonifield.

Ugyanis a rejtett kamerás felvételek alapján, a mérhetetlenül felelőtlen producer részletes betekintést nyújtott a politikai média világába egy magát érdeklődő, politikailag elkötelezett újságírópalántának kiadó riporternek. Szerintem azóta megbánta.

Bonifield a felvételek szerint a következő állításokat fogalmazza meg Trumppal és az oroszokkal kapcsolatos, a csatorna által közölt hírek kapcsán:

"Ha az oroszok valóban megpróbáltak volna beavatkozni a választásunkba, mi ugyanezt megtesszük a CIA-n keresztül az orosz választásokkal. Mindenki tudja, hogy külföldi kormányokat próbálunk manipulálni."

"Választást azért nyersz, mert ismered a technikákat. Hillary pedig ezeket nem ismerte."

"A nézettség miatt foglalkozunk az oroszokkal. Elképesztően magas mostanában."

"Nem kéne elmondanom, de a főnököm (Jeff Zucker - a szerk.) néhány nappal ezelőtt azzal érzékeltette, mennyire is számítanak a számok, hogy amikor Trump kihúzódott a klímaegyezményből - ami nem volt kis sztori -, mindössze egy, másfél napot foglalkozhattunk vele, utána szóltak, vissza kellene térni az orosz-szálra."

"Azt hiszem nagyon sok liberális nézőnk van, akik azt szeretnék látni, hogy Trumpot megszívatják."

"Ha úgy viselkedtünk volna Obamával, ahogyan most Trumppal, akkor egyszerűen elveszítettük volna a nézőinket."

"Trump kifejezetten jót tesz az üzletnek"

"Trump és az orosz történet eddig többnyire egy kalap szar, ugyanis nincsenek konkrét bizonyítékaink."

"Ha ezek a kiszivárogtatások igazak lennének, akkor már kiszivárgott volna valami. Hiszen ez így működik."

"Szerintem Trumpnak igaza van amikor azt mondja: boszorkányüldözés áldozatává vált."

Magyarán a CNN vezetősége nem hírszerkesztési, hanem piaci döntéseket hoz, amelyeknek később politikai hasznuk van. Eddig tiszta sor. De nyilván hisznek a CNN munkatársai azért a médiaetikában, ugyanúgy mint az itthoni, magukat mértékadó, függetlenobjektívnek beállító Soros (Magyar Narancs; 444) és Simicska (Index; MNO; HírTV) médiumok.

Vagy mégsem? Lássuk erről mit mondott Bonifield:

"Ez kőkemény üzlet. Az emberek azt hiszik létezik médiaetika. Csakhogy azok a szempontok, amikről az újságírói iskolában beszélnek nem léteznek. Ezek nagyon cuki kis közhelyek, de ez az üzletről szól."

"A pénzért teszik, hiszen muszáj nekik."

"Imádom a hírszakmát, de nagyon cinikusan állok hozzá. A legtöbb kollégám is."

A CNN kapcsán nem most merült fel először, hogy távolról sem tartják be azokat az elveket, amelyeket amúgy fennhangon hirdetnek. Ugyanis nehezen elképzelhető, hogy a mértékadó média gyakorlatába beleférnének olyan húzások, mint

 

egy kamu muszlim tüntetés,

hamis anyagok leadása;

Trump levágott fejével való viccelődés;

 vagy egy muzulmán terrortámadás kapcsán nácik felemlegetése.

Sebaj. Hiszen ez mind nem lenne gond, ha a közbeszédben, az egyetemeken, az újságírói iskolákban és egyéb platformokon ne lenne piedesztálra emelve a CNN állítólagos függetlensége, kiegyensúlyozottsága és szakmai mivolta.”

 

Íme a teljes felvétel: 

Címkék: Publicisztika

Ezeket a cikkeket olvastad már?