AKKOR LÁSSUK CSAK!

24.hu (ennél a szennyportálnál dolgozik a Katz Dávid nevű patkány, aki azt találta viccesnek, hogy a gyermekét váró Orbán Ráchel háta mögé állva azt kérdezgette, vajon ki lehet a gyerek apja; a főnöke, bizonyos Nagy József pedig erről azt mondta, hogy az ominózus anyag „nem volt jó, de nem volt aljas”), szóval a 24.hu óriási szenzációt tárt a széles nyilvánosság elé.

Azt, hogy a Fidesz-KDNP 2010-ben még a Jobbiknál is olcsóbban vásárolta a plakáthelyeket Simicska Lajostól.

24.hu Spirk József jegyezte cikke a következő kulcsmondatokat tartalmazza:

1.: „Ugyanaz a Simicska-cég szervezte a Fidesz plakátkampányát a 2010-es választások idején, mint amelyik tavasz óta a Jobbik hirdetéseinek biztosítja a helyet.” (hát ezért kár volt tollat ragadni.)

2.: „A 24.hu birtokába került dokumentumok szerint a Mahir Cityposter (…) a Fidesznek rekord olcsó árakat biztosított.”

3.: „A Fidesz plakátonként a Jobbik adataiból kalkulálható ár 58 százalékát fizette csupán.”

4.: „A kreatív árazás mértékét jelzi, hogy a jelenlegi listaárakon nagyjából 1 milliárd forintot kellett volna átutalni azért, amit 23 millióval intéztek el.” 

5.: (Ez sok mondat lesz egyszerre, tessék figyelni!)

„A 24.hu adatai szerint a Fidesz 2010 áprilisában

4700 körüli számban rendelt óriásplakátot (ebben benne van, hogy a választás második fordulójára sok helyen módosított, új ragaszokat tettek ki)

23,2 millió forintot számlázott a Mahir több tételre bontva

Így 5000 forint/darabos átlagos egységár jön ki nagyjából (a dokumentumok szerint volt két hétre 21 ezer forintos egységárú megrendelés is, de olyan is, amit 2500 forint alatti áron számoltak el).

A Jobbik a 2017. áprilisi kampányról a NAV-vizsgálat idején azt tette közzé, hogy 27,4 millió forintért 2468 óriásplakátot, 312 citylightot, 303 hirdetőoszlopot és 292 dupla citylightot rendelt.

A Fidesznél is érvényesített mahires citylightárakat levonva 2468 óriásplakátot nagyjából 21 millió forint körüli összegért vehette meg az ellenzéki párt. Így 8 500 forint/darabra jön ki a bejelentett adatok szerint az egy óriásplakátért fizetett összeg.

A Fidesz és a Jobbik Mahir-kedvezményes házi versenyét tehát nagy fölénnyel a Fidesz nyerte. A kormánypárt csupán a 58 százalékát fizette a Jobbik – áfacsalásnak kikiáltott – darabárának.”

6.: „Ezt a különbséget nem tudja kompenzálni sem az elmúlt hét év ármozgása, sem az, hogy a Fidesz megrendeléseinek egy része két hétre szólt. (Ilyen esetekben a pluszmunkák miatt a havi díj 60-80 százalékát számolják fel a cégek.)”

Ezek tehát a fő állítások, remélem, nem hagytam ki semmit.

Érdekesség, hogy ugyanez az anyag a 444.hu prezentálásában már így szól:

„A Fidesz plakátonként a Jobbik adataiból kalkulálható árnak csak a 37 százalékát fizette, tehát a mostani listaárakon kb. 1 milliárd forintot kellett volna adniuk azért, amiért 23 milliót fizettek.”

Tehát a 444 szinte szó szerint átveszi a 24.hu anyagát, ám amíg az eredeti szövegben az áll, hogy a Fidesz a Jobbik mostani árainak 58 százalékáért kapta a plakáthelyeket 2010-ben, a 444 ezt az „adatot” már 37 százalékra csökkenti – hja kérem, talpon kell maradni a hírversenyben, meg ez különben is csak üzlet, ahogy a CNN egyik korifeusa a minap elárulta, miélrt is hazudnak reggel, délben és este…

De vajon mi ez az „adat”? Vagyis, adat-e egyáltalán?

Ezt nem tudjuk a dolgok mostani állása szerint. Ugyanis ez egyelőre semmi egyéb, mint Simicska Lajos (geci) állítása és akciója, aki jelenleg nagy bajban van a jobbikos plakátok ügye miatt, és úgy gondolja, a legjobb védekezés a támadás.

A Fidesz-KDNP egyelőre nem tette közzé a 2010-es árakat, amelyekért megkapta a plakáthelyeket a Mahirtól. Ám a 2014-es adatok (nem pontos adatok, de ezek nagyjából fedik a valóságot!) mégis adhatnak némi támpontot. Ezek szerint a Fidesz-KDNP a 2014-es kampány idején nagyjából 18 000 Ft+áfa áron kapta az óriásplakát helyeket, nagyjából 11 000 Ft+áfa volt a citylightok ára, és körülbelül 13 000 Ft+ áfáért kapták a hirdetőoszlop helyeket.

Ezek az árak pedig pusztán azért adhatnak némi támpontot, mert 2010 és 2014 között Simicska Lajos még nem változott át áruló gecivé, ezért semmi okunk azt feltételezni, hogy 2010-ben valami egészen különös és kirívó árat szabott volna a Fidesznek.

Viszont rendelkezésünkre áll még egy adat, ami viszont fontos és beszédes. Nevezetesen: a piac szereplőinek állítása szerint 2010 óta 40 százalékkal emelkedtek a közterületi hirdetések listaárai! Vagyis ma majdnem másfélszereséért lehet hozzájutni nevezett plakáthelyekhez, mint hét évvel ezelőtt. Ezt pedig illik (illene!) belekalkulálni a számításokba, már persze, ha az lenne a cél, hogy valami igazság-szerű történettel álljanak elő. De nem az a cél, amit mi sem bizonyít jobban, mint a 24.hu cikkének alábbi mondata:

„Ezt a különbséget nem tudja kompenzálni sem az elmúlt hét év ármozgása (…)”. No, és vajon miért is nem? És itt a következő árulkodó mondat:

Ezt a különbséget nem tudja kompenzálni az sem, „hogy a Fidesz megrendeléseinek egy része két hétre szólt. (Ilyen esetekben a pluszmunkák miatt a havi díj 60-80 százalékát számolják fel a cégek.)” No, és ez vajon miért is nem számít és miért is nem kompenzál? Amikor a Fidesz 2010-ben, egy 40 százalékkal olcsóbb piacon plakátjai egy jó részét két hétre bérli ki, ráadásul (miképpen maga a 24.hu írja!) „a választás második fordulójára sok helyen módosított, új ragaszokat tettek ki” – tehát nem új plakátokat, hanem a már kint lévőket módosították valamilyen átragasztással.

Ehhez képest a Jobbik most, egy 40 százalékkal drágább piacon, eddig három hónapja folytatja plakátkampányát, minden esetben teljesen új plakátokkal, és eredeti bevcallásuk szerint a kampányt legalább hat hónaposra tervezték – kérdés persze, hogy a botrány után folytatják-e?

Nos, nagyjából ennyit tudunk eddig.

És várjuk a további adatokat.

De már ennyiből is látszik, hogy a 24.hu szenzációja nem szenzáció, hanem ócska kis hazugságok és csúsztatások halmaza. Alma a körtével. Egy nagy rakás szar az egész.

De mit várunk egy olyan portáltól, ahol egy Katz Dávid szerepel az impresszumban? (Ja, meg a cikket jegyző Spirk Józsi! Ő is régi motoros a szakmában, a 2014-es kampány idején például ő szállította a bajai szenzációt, a szavazatvásárlásról szóló videót. Amiről hamar kiderült, hogy hamisítvány, és az MSZP rendelte meg, erről bővebbet Török Zsolt egykori MSZP szóvivő „folyamatábrájáról” lehet megtudni…)

BRÉKING!!! 

Az index nagy szenzációról szóló írása szerint – idézzük szó szerint- „a Jobbik-plakátok esetében 13 500 forintos darabár jött ki a 24.hu számításai szerint”.

Nos, ez igen különös! Ugyanis a Jobbik, saját bevallása szerint 21 millió forintot fizetett 2468 plakátért. Na mármost, ha elosztjuk a 21 milliót 2468-cal, akkor a tudomány mai állása szerint 8508-at kapunk. Vagyis a Jobbik ebben az esetben nem 13 500 forintot, hanem 8500 forintot fizetett plakátonként. Igen ám, de ők bruttó árakról beszélnek vagy nettó árakról beszélnek? Nagyon nem mindegy! A Fidesz ugyanis mindig áfával együtt fizetett! De ez a 8500 vajon bruttó vagy nettó? Vagyis a Jobbik vajon nagyjából 6500 forint + áfa árat fizetett egy plakáthelyért, egy 40 százalékkal drágább piacon, három hónapra és nem két hétre, mint a Fidesz 2010-ben? Vagy nem történt áfa befizetés? Kínzó kérdések ezek! De az már biztos, hogy az eredeti állítás, miszerint a Fidesz 2010-ben a Jobbik mostani árainak 58 ( a 444 szerint pedig egyenesen 37!) százalékáért kapott plakáthelyeket Simicskától, egyszerűen nem igaz.

Izgatottan várjuk a további adatokat!

Címkék: Publicisztika
http://badog.blogstar.hu/./pages/badog/contents/blog/39820/pics/14987624637160305_800x600.png
Publicisztika
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Ezeket a cikkeket olvastad már?