SAJTÓ- ÉS SZÓLÁSSZABADSÁG A MAI NYUGATON

A 888 írta meg, mi pedig itt, ebben a „szólásszabadság hiányos” „diktatúrában” elolvassuk, és ökölbe szorul a kezünk.

És akkor néhány szó komolyan, cinizmus nélkül: régóta tudjuk, hogy például a mai Németországban olyan cenzúra fojtja meg a sajtószabadságot, amelyhez képest a Harmadik Birodalom cenzúrája üde káosz volt. Az, hogy a franciáknál is ilyen a helyzet, újdonságnak tűnik, legalábbis számomra.

Az Arte TV tulajdonosai ostoba és becstelen gazemberek. A politikai ukázt kiadó láthatatlan erők szintén ostoba és becstelen gazemberek. Mert ma egész Nyugat-Európa ilyen ostoba és becstelen gazemberekkel van tele, ostoba és becstelen gazemberek irányítják azt a világot Brüsszeltől kezdve Berlinen és Párizson át egészen Athénig. És miközben ezek a becstelen és ostoba gazemberek a legocsmányabb cenzúrát és fake news gyártást gyakorolják, működtetik és megrendelik, teli pofával vádolják cenzúrával és diktatórikus kormányzással a közép-európai országokat.

Az a legnagyobb baj, hogy ezek az ostoba és becstelen gazemberek egyszersmind ön- és közveszélyes idióták is, akik most éppen a muzulmán beözönlés okozta egyre tragikusabb és végzetesebb problémákat és következményeket próbálják meg nem létezővé hazudni, többek között a PC beteg világával, és –mint alább olvashatják- a legnyíltabb cenzúrával.

Már csak az a kérdés, hogy hol van ilyenkor az amúgy kifejezetten erős érdekérvényesítő képességgel bíró európai zsidó lobbi?

Nem tudjuk. Majd meglátjuk, most előkerül-e, vagy esetleg vannak „magasabb szempontok”, amelyeket egyelőre el sem tudunk gondolni.

Addig is, egy jó tanács a film alkotóinak: ebben az esetben az ostoba és becstelen jogtulajdonos minden joga másodlagos a közérdekhez képest. Úgyhogy adják ide nekünk bátran a film kópiáját, és mi le fogjuk vetíteni. A büntetést pedig majd kifizetjük, ha kell, közadakozásból. 

A jogtulajdonos meg remélhetőleg elkölti az egészet patikára.

És akkor a 888 cikke:

Letiltották az iszlám bevándorlók miatt növekedő antiszemitizmusról szóló filmet

Az Arte TV csatorna nem engedte adásba kerülni, továbbá jogtulajdonosként minden közlését is betiltotta a 170 ezer euró francia és német közpénzből készült filmnek. A dokumentumfilm az európai zsidóságnak az iszlám migránsok bevándorlásával szorosan összefüggő, egyre növekvő üldöztetéséről számol be. A francia-német állami fenntartású közszolgálati csatorna azzal indokolta a film cenzúrázását, hogy az nem kellően kiegyensúlyozott az iszlám és antiszemitizmus kapcsolatáról szóló, kiemelten érzékenynek tekintett témában. A betiltás miatt tiltakozó nemzetközi sajtó azonban politikai okokat lát a döntés mögött.

„Kiválasztottak kirekesztve – Gyűlölet az európai zsidók ellen” a címe annak a 90 perces dokumentumfilmnek, amely az európai kontinensen tapasztalható antiszemitizmust mutatja be, kitérve arra az erőszakra is, amelyet a zsidók nap mint nap átélnek a muzulmán közösségek támadásai következtében, például Párizsban.

A tévés dokumentumfilm felvételei azonban hiába készültek el 170 ezer euró közpénz felhasználásával Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Izraelben és palesztin forgatási helyszíneken, mert végül az Arte francia-német közös műsorszolgáltató, valamint partnere, a német WDR (Westdeutscher Rundfunk) közszolgálati televíziós műsorszolgáltató egyaránt nem volt hajlandó leadni a filmet.

 

A film betiltásáról beszámolt a The Times is.

A lap megszólaltatta a film társrendezőjét, Joachim Schroedert, aki elmondta, hogy a tiltás elrendelésével kapcsolatban a csatornák vezetői azt mondták, hogy a feldolgozott téma, a muzulmán migráns közösségek antiszemitizmusa egy olyan nagyon érzékeny kérdésnek számít, ami a dokumentumfilmtől több etnikai közösség szempontjainak a bemutatását követelte volna meg egy nagyobb mértékű kiegyensúlyozottság elérése érdekében.

Ezt a feltételt a film készítői a témából fakadóan képtelenségnek tartják. 

Ha Auschwitzról készítek dokumentumfilmet, akkor köteles vagyok beszámolni az SS-őrök családjainak szenvedéséről is? – tette fel a költői kérdést a lapnak nyilatkozó Schroeder, aki szerint a film betiltása azt jelzi, hogy a témával fején találva a szöget, valami nagyon fontos dologra tapinthattak rá.

A The Times ezzel kapcsolatban felidézi a filmnek azt a részét, amelyben zsidó tinédzserek Párizs egyik külvárosában azon terveikről beszélnek, hogy az őket ért gyakori fizikai bántalmazás miatt elhagyják Franciaországot, és Izraelbe költöznek.

Ez egy zsidó negyed, melyet banlieues (alacsony jövedelműeknek épített szociális lakásprojektek – a szerk.) vesznek körül. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy itt mi csapdába kerültünk, mert amikor arrafelé kell kimennünk innen, akkor azzal az életünket kockáztatjuk. – mondja a francia zsidóság helyzetét ismertetve a párizsi Sarcelles kerület egyik zsidó iskolájának tanulója a filmben.

Egy másik tanuló pedig arról beszél: mindenki el akar innen költözni. Aki megtehette, azok közül Sarcellesből már szinte mindenki Netanyába költözött.  (Izraelbe – a szerk.). Ha odamész, azt látod, hogy olyan, mintha Párizsban járnál, mert ott csak franciák vannak, mindenki franciául beszél."

Egyébként Párizs Sarcelles nevű kerületében a palesztinokat támogató 2014-es zavargások idején kiemelkedően sok erőszakos támadás érte a zsidókat.

 

A film betiltása világszerte felkeltette a sajtó figyelmét.

 

Az Arte német-francia tulajdonosi köre az egyre nagyobb botrány ellenére, továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a 170 ezer eurós köztámogatás ellenére se kerüljön bemutatásra a film a csatornán.

Sőt a film jogdíj tulajdonosaként a francia-német megrendelő egyelőre a máshol való közlést is tiltja.

A sokak szerint abszurd tiltás feloldása érdekében az interneten már aláírásgyűjtő akció is indult.

Címkék: Publicisztika
http://badog.blogstar.hu/./pages/badog/contents/blog/39243/pics/lead_800x600.jpeg
Publicisztika
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Ezeket a cikkeket olvastad már?