HÍREK 159.

Évről évre több magyart vesznek fel a legjobb brit egyetemek 

785 magyar hallgató tanult brit topegyetemen 2015-ben, a jelentkezők 17,3 százalékát vették fel a legjobb intézmények. Oxfordba és Cambridge-be regionális összevetésben a legmagasabb arányban a magyar diákok jutnak be – derül ki a Milestone Intézet felméréséből. 

évre nő a legjobb brit egyetemeken tanuló magyar hallgatók száma, halljuk folyton, a Milestone Intézet most utánajárt a konkrét számoknak. Azt vizsgálták, a régió (Ausztria, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szlovákia) fiataljai közül

pontosan hányan tanulnak top brit egyetemen, és milyen eredményességgel jelentkeznek.

Az egyetemeket hat rangsor top 50 intézményének közös metszete alapján válogatták be a felmérésbe.

Oxfordi Egyetem

2015-ben 785 magyar hallgató tanult a brit topegyetemeken – a legtöbben a University College London (95) és az Aberdeen (75) hallgatói. Oxfordban és Cambridge-ben összesen 60 magyar tanul.

A régióban a diákok összlétszámát tekintve Románia (2137) és Lengyelország (1958) előzi meg Magyarországot.

A magyar jelentkezések száma – az összes vizsgált országhoz hasonlóan – évről évre növekszik. Míg 2012-ben 1595 jelentkezést nyújtottak be Magyarországról, addig 2014-ben már 2333-at. (2015-ről nem minden egyetem tudott pontos bontást adni, ezért a 2014-es az utolsó biztos szám.) A jelentkezések számának növekedésével nő a felvételt nyerők száma is, mivel a sikerráta is évről évre jobb.

2013-ban a magyar jelentkezők 14,4 százalékát vették fel, 2014-ben ez a szám már 16, 2015-ben 17,3 volt.

Az elmúlt évek sikerráta-átlagát összehasonlítva a régió országaiban mindenhol 13-17 százalék közötti értéket kaptak. Magyarország azzal tűnik ki a mezőnyből, hogy

Oxfordba és Cambridge-be a magyarok jutnak be a legjobb arányban.

Magyarországon kívül pedig egyedül Romániára igaz a vizsgált régió közül, hogy az oxbridge-i (oxfordi és cambridge-i) sikerráta magasabb, mint az összes topegyetemre vonatkozó.

A felmérés arra is kitér, hogy 2015-ben az Oxfordba és Cambridge-be felvett diákok 69 százaléka a Milestone Intézet diákja volt. (2013-ban 39, 2014-ben 43 százalék volt ez az arány.) „Ők azok, akik tíz, húsz év múlva vezetők, nemzetközileg is kiemelkedők lesznek saját területükön: a gazdaságban, a politikában, a művészetben, a tudományokban. Úgy gondoljuk, ezeket a diákokat támogatni kellene: erősíteni bennük a tudatot, hogy kulcsfontosságú szerep várhat rájuk abban, hogy nemzetközileg is sikeressé, versenyképessé tegyék Magyarországot, mivel a globális versenyben edződnek” – fogalmaz a felmérés értékelése.

A Milestone négyéves oktatási programjában (mely külföldi egyetemekre készíti fel a résztevőket) 60 gimnáziumba járó 300 középiskolás vesz részt, az intézetnek 400 öregdiákja tanul külföldi topegyetemeken. Az intézet az általános iskola nyolcadik évfolyamától a végzős középiskolásokig kínál különböző programokat. Az első évben öt diákkal foglalkoztak, a másodikban hússzal, mostanra stabilan háromszáz diák jár hozzájuk. Bekerülni felvételivel lehet (március végéig zajlik a mostani felvételi időszak, az új tanév májusban kezdődik), a legnagyobb túljelentkezés a legidősebbeknél, azaz 17 éveseknél van – a legnépszerűbb külföldi egyetemre felkészítő képzések működéséről (köztük a Milestone-éról) korábban írtunk részletesen.” (Index) 

Teljesen értetlenül állok e remek hír fölött.

Akkor most romokban hever a magyar közoktatás, vagy nem hever romokban? Ha egyszer 2012. óta folyamatosan nő a legjobb angliai egyetemekre bejutó magyar diákok száma, és ha mi vagyunk a közép-kelet-európai régióban a legjobbak ezen a téren, akkor kik azok, akik a romokban heverő közoktatásból bekerülnek Oxfordba? Ráadásul évről-évre egyre többen?

Valaki segítsen feloldani ezt a kínzó ellentmondást!

Címkék: Publicisztika
58
http://badog.blogstar.hu/./pages/badog/contents/blog/24949/pics/14551952807165628_800x600.jpg
Publicisztika
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

A bejegyzésre 58 db hozzászólás érkezett!
Norbert 2016-02-15 07:01:32
Miközben, hála a Jóistennek, vannak kimagaslóan jól teljesítő gyerekek, tanárok és iskolák, az oktatási rendszer jelentős része szétrohadóban van. Ahogy óriási a szétszakadás a társadalom rétegei, az ország régiói közt is. Véleményem szerint bár a siker örvendetes ugyanakkor a jelenség mégsem egészséges. Képzeljünk el egy paralimpikon kajakost (lábak nélkül), lehet hogy sikeres de nem egészséges.
Válaszolok
kereszt 2016-02-12 19:09:35
Ráébredtek,hogy a helyieknek kevés esélyük van az "idegen" nyelvet beszélők taníthatósága,meg a helybéliek kissé ostoba (nem ragozó) nyelve miatti eltérés miatt.
Egyikből favágót,a másikból tudóst lehet nevelni.
Válaszolok
Ezo
Ezo válasza: Kitalátor bejegyzésére 2016-02-12 13:23:33
:)) Hát az biztos, hogy nagyon szirupos ízű a sztori, de állítólag igaz. Ha csak a fele országban lennének ilyen szirupos ízű sztorik, akkor már nem lenne annyi baj a cigánysággal sem!
Válaszolok
Kitalátor válasza: EJános bejegyzésére 2016-02-12 13:22:38
Sajnos sok (a legtöbb?) roma közösség vezetői gyakorló köztörvényes bűnözők, saját közösségük parazitái, "kamatospénzes" uzsorások, orgazdák és verőembereik. Akiket látunk (nemzetiségi) önkormányzati vezetőként, azok csak a sameszeik. Sajnos a cigány értelmiség java asszimilálódik, nem tudja nekik megbocsátani a közösség, hogy kiemelkednek, ezért ahogy tudják, megtagadják származásukat. Kinevelődött egy másik csoport is, főleg jogász, politológus és szociológus végzettséggel, akik meg vagy a fent említett cigány "keresztapák" kiszolgálói, vagy abból élnek (rohadt jól), hogy ők szegény üldözött cigányok. Ide tartoznak a szabadulóbulik "előadóművészei" is. (Apropó: az ilyen szabadulóbulikon résztvevőket 2 óránként igazoltatni kellene, személyi motozással, az ünnepeltnél meg szabadulás után havonta vagyonosodási vizsgálatot kellene tartani, ugyancsak motozással és házkutatással.)
Meg vannak a valódi művészek és papok, néhány pedagógus, akiket néha istenítenek, de leginkább két oldalról dobálnak.
Válaszolok
Ezo
Ezo válasza: Kitalátor bejegyzésére 2016-02-12 13:20:39
Egyetértek!
Válaszolok
Kitalátor válasza: Ezo bejegyzésére 2016-02-12 13:10:16
Nem az a megválaszolatlan kérdés. Azt el is hiszem, meg már biztos el is évült.
Az egész karakter számomra valahogy olyan, mintha egy közepesen extasy-hatás alatt álló amerikai forgatókönyv-író álmodta volna meg egy titkosszolgálati ágens fedősztorijaként Gyurcsány titokzatos diplomadolgozata alapján...
Válaszolok
EJános válasza: Kitalátor bejegyzésére 2016-02-12 13:08:21
Én ezzel abszolút egyetértek. De amit írtam, az nem már a konkrét bűnözők szankcionálására vonatkozott, hanem a közösségek szerepéről abban, hogy eleve ne legyen/kisebb mértékű legyen a bűnözés egy adott helyen.
Válaszolok
Kitalátor válasza: EJános bejegyzésére 2016-02-12 13:04:09
Nem, hanem az egész EU-ban minimalizálni kellene az alapjogon járó ellátmányt a BV intézetekben, és megtiltani dohányáru és élelmiszercsomag bevitelét, a fehérje- és vitaminkészítmények törvényes forgalmazását, ennek megsértőit, és akik ilyen vagy illegális szereket visznek be, azokat teljes vagyonelkobzással sújtani, közeli rokonaiknál és barátaiknál soron kívüli NAV-os vagyonosodási vizsgálattal. Ez utóbbit minden olyan esetben el kellene rendelni, ahol az anyagi kár nem térül meg, nem kerül elő az eltulajdonított érték vagy a vérdíj.
Ebben teljesen igaza van a morénak: jelenleg a cigányság számára nem jelent visszatartó erőt a börtön. Pláne így, hogy agyalágyult bürokrata-bírók az állam ellen ítélnek sorozatosan, mert nem egészséges a börtöncella. Olyan esetekben is, amikor sokkal egészségesebb, mint az elítélt lakása.
Ha nem kigyúrt gátlástalan hóhérként, hanem remegő lábú, szürke arcú, szétkúrt seggű hulladékként szabadulnának, nem jelentene vonzerőt a bűnözés.
De sajnos ilyen rendszer soha nem lesz. A politikusok és gazdáik, a nagytőkések szinte kivétel nélkül attól tartanak, hogy ők is bekerülhetnek, ezért egyre jobb, sokaknak luxuskörülményeket igyekeznek az egész atlanti térségben biztosítani.
Válaszolok
Ezo
Ezo válasza: Kitalátor bejegyzésére 2016-02-12 12:59:06
Abban a videóban, amit én is belinkeltem (Mélymagyar), ott Bayer Zsolt kérdez erről is Bogdántól, és ő válaszol rá. Őt gyanúsították, de nem ő volt. Én hiszek neki. Az interjú elején beszélnek erről az esetről, ha érdekel, nézd meg.
Válaszolok
Kitalátor válasza: Ezo bejegyzésére 2016-02-12 12:51:51
Ezt nem én szedtem össze, de bizonyáramnem véletlen, hogy ilyen kérdések maradtak válasz nélkül: http://kkbk.blog.hu/2013/09/12/bogdan_laszlo_cserdi_madara
Válaszolok

Ezeket a cikkeket olvastad már?